Je staat op een lijst van een grote landelijke partij. Je deelt het gedrukte verkiezingsprogramma uit op braderieën, canvast in teams langs de deuren, krijgt partij-visitekaartjes en wordt gevraagd om partijstandpunten te delen op je Twitter en Facebook. Dit is al aardig wat werk. Waarom zou je een persoonlijke campagne voeren?

Lokale partijen in landelijke trend

Landelijke partijen die het minder goed doen, hebben vaak te maken met lokale afdelingen die het dan vanzelfsprekend vinden dat zij ook minder goed scoren. Toch is het mogelijk om -tegen de landelijke trend in- lokaal goed te scoren. Daar moet je alleen wel wat voor doen!

Lokale kandidaten in een lokale campagne

Een permanente, professionele campagne helpt je je doel te bereiken. Je onderscheidt jezelf van je concurrenten, je positioneert je naar de kiezer als de enige logische kandidaat om op te stemmen. Zo kun je vanuit een onverkiesbare plaats toch worden verkozen. Pieter Omtzigt (CDA) deed dat in 2012 met 37.000 stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen. De Politiek Succes Academy hielp kandidaat raadslid Alyssa Voorwald begin 2018 met een persoonlijke campagne en enorm veel voorkeursstemmen vanaf een onverkiesbare plaats naar een plek in de raad.

En levert een persoonlijke campagne je toch geen zetel op? Je eigen campagne voeren geeft je een duidelijk verhaal en daardoor meer zelfvertrouwen. En, je kunt sowieso (extra) stemmen winnen voor je partij, waardoor je partij meer zetels behaalt.

Binnen de campagne positioneer je jezelf als merk. Met een goed persoonlijk, inhoudelijk verhaal en met duidelijke doelen en dromen. Met de juiste vaardigheden (goede presentatietechnieken) laat je een goede indruk achter bij de kiezer en ben je relevant voor hem/haar. Zo maak je het verschil en win je de verkiezing.

Lees meer hoe wij je helpen bij een Persoonlijke Campagne.