Blog

Zo krijg je veel voorkeursstemmen!

Zo krijg je veel voorkeursstemmen!

Bij verkiezingen vraagt iedere kandidaat om aandacht van de kiezer. Hoe zorg je dat jij opvalt, jouw boodschap blijft kleven en je de kiezer overtuigt op jou te stemmen? In ons e-book ‘Verkiezingen winnen met een persoonlijke campagne’ lees je nog meer, hieronder...

De dont’s van personal branding in de politiek

De dont’s van personal branding in de politiek

Je wilt een verkiesbare plaats en vervolgens wil je de kiezer overtuigen om op jou te stemmen. Wat moet je vooral NIET doen? Geen oplossingen weten Iedereen kan de problemen in zijn/haar wijk, omgeving benoemen. Dat is vaak niet zo moeilijk. Maar wat ga JIJ doen om de...

Zes digitale stappen voordat je campagne start

Zes digitale stappen voordat je campagne start

Je bent in gesprek met de kandidatencommissie en ze hebben online informatie gevonden uit je verleden. Je wilt helemaal niet dat ze dit van je weten!  Of je hebt het goed door de selectieprocedure gebracht, maar tegenstanders of stemmers hebben de (voor jou)...

Een persoonlijke campagne is onnodig. Of toch maar doen?

Een persoonlijke campagne is onnodig. Of toch maar doen?

Je staat op een lijst van een grote landelijke partij. Je deelt het gedrukte verkiezingsprogramma uit op braderieën, canvast in teams langs de deuren, krijgt partij-visitekaartjes en wordt gevraagd om partijstandpunten te delen op je Twitter en Facebook. Dit is al...

Van campagneboodschap naar een goed verhaal

Van campagneboodschap naar een goed verhaal

De sleutel tot een goede campagne is een unieke campagneboodschap verpakt in een goed verhaal. Een verhaal dat niemand anders kan of zal vertellen. Een goede campagneboodschap bevat alle elementen van een goed verhaal: kansen, bedreigingen, hoop, angst, schurken,...