training

Hoe je verkiezingen wint door jezelf te zijn.

De verkiezingen komen er aan en er zijn 1001 kandidaten. Hoe ga jij zorgen dat je opvalt? Hoe ga je zorgen voor veel voorkeursstemmen?

 

Ga jij hetzelfde doen als alle anderen, of ga je jouw verkiezingscampagne slimmer en professioneler aanpakken?

Door slimme voorbereiding en inzet van (social) media kun je zoveel meer impact maken en kiezers bereiken. Je moet alleen nog even weten hoe!

 

wat je leert:

Hoe je veel voorkeursstemmen krijgt door jezelf te zijn en (social) media slim in te zetten.

UItdaging

Kiezers hebben volop keus. Hoe zorg je er nou voor dat ze voor jou kiezen? Dat begint met een sterk merk: ze moeten weten waar jij voor staat. 

In deze training ontdek je wat jou uniek maakt, waar de kiezer van wakker ligt en hoe je daarop creatief en effectief kunt inspelen tijdens je online en offline campagne. Je leert hoe je vaker in de media komt en jezelf online kunt profileren. 

oplossing

Wat leer je in de training ‘Campagneplan in een dag’? 

Je leert hoe je verkiezingen wint met een persoonlijke campagne: onderscheidend, authentiek en professioneel. Je gaat naar huis met jouw eigen campagneplan waarmee jij verkiezingen kunt winnen.

politiek succes TRAINING

Campagneplan in een dag

Dag(DEEL)

Hoe is de Training opgebouwd:

DEEL 1 – PERSOONLIJK POLITIEK PROFIEL;

In deel 1 gaan we aan de slag met waarom je de politiek in wilt, wat jou uniek maakt en we ontdekken jouw kwaliteiten en kernwaarden. Je gaat op zoek naar wat jou drijft en wat jou als ‘merk’ definieert. Hoe zet jij je talenten en persoonlijke doelen om tot ‘political brand’? 

DEEL 2 – DE POLITIEKE ARENA 

In deel 2 gaan we de verkiezingen bekijken vanuit de blik van de kiezer. Wat houdt hem/haar bezig? Welke netwerken en personen zet je in om je te helpen bij de verkiezingen? Wie zijn je concurrenten en hoe speel je daar effectief op in? 

DEEL 3 – JE CAMPAGNEPLAN 

In deel drie concretiseren we de eerdere stappen: Hoe maakt jij jezelf zichtbaar en hoe zet jij je politieke ‘merk’ slim neer? Hoe overtuig je de kiezer op jou te stemmen? 

Je krijgt tips en inspiratie voor aansprekend(er) gebruik van social media. Tips voor meer media aandacht en tenslotte kijken we naar de praktische zaken van een campagne: organisatie, funding en tijd(sbesparing). 

Mijn verhaal

k ben Sanneke Nulkes. Politiek communicatie strateeg. Professioneel leiderschapscoach. Bedrijfskundige (BBA). Idealist. Avonturier.

Ik begeleid slimme, ambitieuze (kandidaat) politici zoals jij om zichtbaar en succesvol te worden in de politiek. Landelijk, provinciaal en lokaal.  

Ik geloof dat de politiek wel wat vernieuwing kan gebruiken. Dat kan alleen door het anders aan te pakken dan dat altijd gedaan is.

Met vijftien jaar campagne-ervaring  (bedrijven, non-profit en verkiezingscampagnes), ervaring in de actieve politiek en mijn opleiding tot professioneel coach heb ik alles in huis om jouw politieke carrière verder te helpen.

Bij mijn eigen Provinciale Staten (2007) campagne behaalde ik duizenden voorkeurstemmen. Ook begeleidde ik Tweede Kamerleden en raadsleden succesvol bij hun persoonlijke campagne.

Mijn ervaringen opleiding

Mijn ervaring

  • Lid Provinciale Staten Zuid-Holland

  • MarketingCommunicatie adviseur

  • Consultant Corporate- & Public Affairs

  • Senior Private Banker

Mijn opleiding

Bedrijfskunde (BBA)
Strategisch Management
Marketing (NIMA)
Professioneel Coach (StIR geregistreerd)

POLITIEK SUCCES TRAINING

 
Meer informatie

 

De training kun je 1-op-1 volgen of in een kleine groep.  De investering voor deze training is inclusief:

  • Training van 4 uur (09.00 – 13.00 uur)
  • Koffie, thee en lekkers
  • Werkboek ‘Your Political Brand’ – jouw politieke merk
  • Werkboek ‘Jouw Campagneplan’ 
  • Tipsheets 
    • Hoe kom ik vaker in de media?
    • Political Storytelling:

De investering bedraagt EUR 77 per persoon voor een groepstraining (min 5/max 8 personen). De investering voor een 1-op-1 training is EUR 497,-. Bedragen zijn ex. BTW. 

De training wordt gehouden naast de duinen in Noordwijk. Na de training kun je zelf nog een mooie wandeling in de duinen maken.

 

AANMELDEN

1 + 4 =

geplande TRAININGEN GROEP:

VRAAG naar de eerstvolgende data